Belgie schválila první lokomotivu vybavenou softwarově definovanou bezpečnostní platformou od The Signalling Company

Brusel, 9. září 2025 – The Signalling Company (TSC), součást Škoda Group, dosáhla dalšího významného
milníku ve spolupráci s firmou Lineas, největším soukromým nákladním železničním dopravcem v Evropě.
Belgické úřady udělily provozní povolení první lokomotivě HLD77 vybavené modulární softwarově
definovanou bezpečnostní platformou od TSC. Ta je zatím spuštěna s národním zabezpečovacím systémem
TBL1+, díky čemuž se z HLD77 stává vozidlo připravené na budoucí softwarové upgrady s optimalizovanými
náklady na provoz i údržbu.

Toto schválení představuje první homologaci lokomotivy využívající operační systém RailOS® a bezpečnostní
počítač iEVC® – univerzální platformu navrženou pro provoz více zabezpečovacích a dalších aplikací. V praxi to
znamená, že budoucí upgrady, například ETCS, lze nainstalovat rychle s minimálními náklady. Díky tomu bude flotila
schopna jezdit nejen v Belgii, ale i mezinárodně – například na tratích v sousedním Německu, Nizozemsku a
Lucembursku.

„Schválení lokomotivy HLD77 představuje naplnění vize, kterou jsme sdíleli s firmou Lineas od samého začátku a
kterou následně přijala i Škoda Group. Softwarově definované zabezpečení není jen sen. Je to realita, tady a teď, a
zveme každého, aby se přišel podívat na to, jak funguje v praxi. Je to také první krok v sérii, která povede k vybavení
celé flotily HLD77 více zabezpečovacími aplikacemi, včetně ETCS, a tím k mezinárodní mobilitě,“ uvedl Alexandre
Bétis, Managing Director The Signalling Company.

Toto povolení potvrzuje, že univerzální platforma vyvinutá v rámci Škoda Group splňuje nejpřísnější evropské
bezpečnostní požadavky. Bezpečnost je přitom středobodem celého systému. Modulární softwarově definovaná
architektura zajišťuje spolehlivou ochranu lokomotiv, strojvedoucích i přepravovaného nákladu i v těch
nejnáročnějších provozních podmínkách. Současně je platforma mimořádně kompaktní, energeticky úsporná a
snadno nasaditelná, což z ní činí ideální řešení pro modernizaci vozových parků.

Inovativní technologie od TSC podporuje ETCS i více národních zabezpečovacích systémů v rámci jediné platformy.
Portfolio společnosti se neustále rozšiřuje – certifikace ETCS se očekává v blízké době a vývoj aplikace PZB pro
Německo a další trhy již běží naplno.

Za společnost Lineas uvedl provozní ředitel Francois Alban: „Jsme potěšeni, že můžeme lokomotivu HLD77
uvést do provozu se systémem od The Signalling Company na palubě. Možnost provozovat flotilu s více národními
zabezpečovacími systémy a ETCS na jediné platformě nám umožňuje flexibilně nasazovat lokomotivy v různých
zemích. Platforma od TSC boří tradiční cenový model palubních zabezpečovacích systémů. Těší mě, že vidím
inovaci za dostupnou cenu, což je důležitý krok pro Lineas i celý sektor.“

TISKOVÁ ZPRÁVA
Škoda Group
www.skodagroup.com Strana: 1/2

Schválení lokomotivy HLD77 je výsledkem náročného validačního a verifikačního procesu, který řídil bruselský tým
TSC. Představuje další významný krok na cestě společnosti k nabídce dostupných a flexibilních zabezpečovacích
řešení budoucnosti pro evropské železniční dopravce.

Stanislas Pinte, spoluzakladatel The Signalling Company, k tomu dodal: „Je to další fantastický krok na cestě,
která začala už v roce 2019 jen jako nápad! Těšíme se, že v následujících měsících systém pro Lineas dále
upgradujeme a uvolníme flotilu HLD77 pro provoz na mezinárodních tratích.“

Poznámky pro editory

The Signalling Company, součást Škoda Group se sídlem v Bruselu, je specialistou na bezpečnostně kritické aplikace
železničního zabezpečení v reálném čase. Byla založena v roce 2019 a v roce 2023 ji převzala Škoda Group. Na veletrhu
InnoTrans v listopadu 2024 společnost představila svou univerzální bezpečnostní platformu a první národní zabezpečovací
aplikaci pro Belgii. Dnes se zaměřuje na rozšiřování svého portfolia o další zabezpečovací aplikace, včetně ETCS a národních
systémů, jako je PZB pro Německo a další země či KVB pro Francii.

Škoda Group, výrobce komplexních řešení pro veřejnou dopravu, disponuje portfoliem moderních vozidel, která splňují veškeré
evropské předpisy a normy. Po více než 165 letech existence je Škodovka, přímý nástupce strojírenských závodů založených
hrabětem Valdštejnem v roce 1859, významným evropským výrobcem v oblasti dopravního strojírenstvím. Skupina vyrábí širokou
škálu vozidel pro hromadnou dopravu a komponentů, včetně nízkopodlažních tramvají, příměstských vlakových jednotek, souprav
metra, elektrobusů a trolejbusů a také řídicích a pohonných systémů pro dopravní systémy. Škoda Group zaměstnává 10 000 lidí
v několika výrobních závodech v České republice, Finsku a Turecku. Obchodní jednotky má také v Německu, Itálii, Rakousku,
Belgii, Polsku, Maďarsku a na Ukrajině. V roce 2024 dosáhla tržeb ve výši 1,36 miliardy eur a EBITDA byla 62 milionu eur. Škoda
Group je součástí Skupiny PPF.

Skupina PPF podniká ve 25 zemích Evropy, Asie a Severní Ameriky. Investuje do telekomunikací, médií, finančních služeb, e-
commerce, biotechnologií, nemovitosti a strojírenství. Skupina vlastní aktiva ve výši 44,1 miliardy eur a zaměstnává celosvětově
47 tisíc lidí (k 30. 6. 2024).