Jak se připravit na budoucnost cestovního ruchu?

Umělá inteligence, samoobslužné prodejny, data jako surovina 21. století, jak oslovit a zaměstnat generaci Z… Už sedmým rokem za sebou zazní stěžejní témata cestovního ruchu právě z jižních Čech, na odborné konferenci Travelcon, kterou pořádá Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) ve dnech 20. a 21. dubna.

Důležitost cestovního ruchu se často podceňuje, přitom se jedná o průmyslové odvětví s obrovským finančním potenciálem,“ říká Petr Soukup. „Na Travelcon jsme proto pozvali velké společnosti, které to na svých datech ukážou.“ Konkrétně vystoupí Lukáš Kaczor a Filip Forstl z T-mobile s Petrem Zlámalíkem z Mastercard. „Na problematiku sběru dat naváže workshop o nové generaci Google Analytics. Poslední rok znamenal pro svět webové analytiky spoustu velkých změn, naučili jsme se žít s cookie lištou a teď si musíme zvyknout na nové Google Analytics 4. Adam Šilhan z Igloonet představí, v čem se liší GA4 model oproti Universal Analytics a jaký dopad na čísla lze očekávat,“ doplňuje Petr Soukup.

Podle americké konzultační agentury McKinsey tvoří Generace Z (nejmladší generace vstupující na pracovní trh) 40 % globální zákaznické báze. A neustále se bude toto číslo zvyšovat. Zakladatelka platformy #HolkyZMarketingu Pavlína Louženská během přednášky provede nejzásadnějšími trendy, které Generace Z přináší, a poukáže na to, jak změnit komunikaci značky, aby rezonovala s publikem této generace.

Jak změní automatizace a umělá inteligence služby cestovního ruchu? Je pro hosta zásadní osobní kontakt? Co vše už v současné době lze nahradit automatizací? A jak se změní destinační marketing s příchodem Web 3.0 a umělé inteligence? V jižních Čechách jsou již otevřené bezobslužné prodejny, jak fungují? Je možné tyto technologie využít i pro další služby v regionech? O tom více s podnikatelem Jaromírem Poláškem a Markem Šípem ze společnosti ArrowSys, která v Česku představila první bezobslužné prodejny Contio.

Jaká je udržitelnost cestovního ruchu jako jednoho z mála průmyslů životaschopných v příhraničí? O udržitelnosti, mýtech v oblasti zasněžování, případové studii Lipno nad Vltavou a obecném pohledu Asociace horských středisek České republiky (AHS ČR), bude hovořit mimo jiné i ředitel AHS ČR Libor Knot.

Covid-19, tornádo na Moravě, požár v Českém Švýcarsku. Poslední roky přišly s řadou neočekávaných situací, na které nikdo z nás nebyl připraven“, přibližuje další téma Tomáš Polanský z JCCR. „Mezi tématy proto nebude chybět krizový management v turismu, kde budou diskutovat nejpovolanější přímo z krizových štábů. Na diskuzi opět naváže workshop, kde by mělo vzniknout desatero řízení krizového managementu v tomto odvětví.“

Do půlky března nabízí JCCR zvýhodněné vstupné 1 490 Kč, které zahrnuje vstup na oba dny konference, občerstvení, parkování, volnou jízdenku do MHD, a vstup zdarma do krajem zřizovaných organizací a Návštěvnického centra Budějovického Budvaru po oba dny konání konference. Pro účastníky konference je navíc připraveno zvýhodněné ubytování, které je možné získat v Českých Budějovicích se slevou 15 %. Veškeré informace jsou dostupné na www.travelcon.cz.

Spolupořadatelem letošního ročníku je již tradičně Destinační společnost Českobudějovicko-Hlubocko, hlavním partnerem agentura cestovního ruchu CzechTourism a hlavním mediálním partnerem je v tomto roce COT group.

Akce Travelcon se koná pod záštitou místopředsedy vlády ČR pro digitalizaci a ministra pro místní rozvoj Ivana Bartoše, hejtmana Jihočeského kraje Martina Kuby, 1. náměstka Jihočeského kraje Františka Talíře a primátorky statutárního města České Budějovice Dagmar Škodové Parmové.

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je organizace zřízená Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního managementu pro region jižní Čechy. Hlavním cílem je realizace projektů zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinace
v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je provozovatelem Informačního Systému Cestovního Ruchu Jihočeského kraje
na www.jiznicechy.cz. JCCR koordinuje činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism, včetně jejích zahraničních zastoupení,
komunikuje a spolupracuje se zahraničními partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů.

_____________________________________________________________________________________________

Kontakt:

Jihočeská centrála cestovního ruchu

www.jccr.cz, www.jiznicechy.cz, tel.: +420 387 201 283, e-mail: info@jccr.cz

Mgr. Petr Soukup, ředitel

e-mail: soukup@jccr.cz, tel.: +420 602 470 313

Ing. Marie Chadimová, koordinátorka konference Travelcon

e-mail: chadimova@jccr.cz, tel.: +420 601 142 971

Ing. Jana Píchová, manažerka marketingu

e-mail: pichova@jccr.cz, tel.: +420 605 236 801

Odborná konference Travelcon je spolufinancována v rámci projektu „Marketingové aktivity JCCR“, který je realizován za přispění prostředků státního rozpočtu České republiky z programu Ministerstva pro místní rozvoj.