Museum Kampa 15. července zahajuje výstavu s názvem Paradox módy:
Móda versus umění. V prostorách musea budou představeny módní exponáty převážně šedesátých let ze sbírky Alexandre Vassiljev Foundation z Kaunasu v Lotyšsku, doplněné a konfrontované uměleckými díly ze sbírek Musea Kampa. Móda 2. poloviny 20. století je pozoruhodně dynamickou kapitolou dějin oddívání. Francouzský módní průmysl, který od začátku století udával trendy v Evropě i Americe, se zázračně rychle oklepal z krize spořivých válečných a těsně poválečných let a vstoupil rovnýma nohama do doby rozmařilosti. Na sukně bylo najednou potřeba nesmyslně mnoho metrů látky a veškerá moderní praktičnost, ekonomičnost, ale i pohodlí, které přinesly předchozí dekády vývoje dámské módy, vzaly za své. Padesátá léta zdůrazňovala ženskost v její tradiční roli – glorifikovala zdobnou, erotizovanou a křivky zdůrazňující ženu-sochu ve tvaru přesýpacích hodin. Ženu, jejíž osobnost a osobitost byla její roli zcela podřízená. Ale právě v padesátých letech zároveň vznikají zárodky módní revoluce, kterou přinesou léta šedesátá. Tématem celé dekády je totiž nástup kultury a módy mladých. Módní průmysl se v podobě stále širší konfekční nabídky demokratizuje. Pracující „single girls“ dávají na odiv svou nezávislost, mají dostatečný příjem a svobodu, aby si mohly dovolit módní výstřelky, zároveň chtějí být stále v pohybu a žít rychle, sportovně a bez omezování. Mladí se stávají novou bohémou, móda se přibližuje kontrakulturním hnutím a jeho „umělečtějším“ projevům. Emancipace mladé generace je příslibem nového věku, v němž kultura odívání odráží technologické inovace, využívá nové materiály, inspiruje se výzkumem vesmíru, popkulturou i módou ulice. Mladí se postupně poprvé v historii stávají samostatnou, novou cílovou skupinou tradičních módních domů. V Museu Kampa budou k vidění ikonické dámské šaty značek Paco Rabanne, Pierre Cardin, Christian Dior a mnoha dalších. O kontrast vyjadřující, jakým způsobem se móda ovlivňovala (a ovlivňuje) s výtvarným uměním, se postarají obrazy Mikuláše Medka, Jiřího Koláře nebo Lubomíra Přibyla.
Zleva_Šaty-Pierre Bory (1970), modelka-Markéta Chytilová_Šaty-House of Sorelle Fontana (1969), modelka-Anna Purić_Šaty-House of Paco Rabanne (1966), modelka-Anna Ipatová (1).jpg
