Program FACE OFF plný emocí odstartoval.
Buggyra si z Red Bull Ringu veze zkušenosti i dva triumfy Tvrdé souboje na trati, emoce v boxech, vzájemná rivalita i společné fandění. To vše nabídl první závod a nový projekt týmu Buggyra ZM Racing pod názvem FACE OFF. První souboj dvou týmů složených z mladé naděje a zkušeného pilota za volantem Mercedesu-AMG GT4 se odehrál o víkendu na Red Bull Ringu v rámci šampionátu GT Cup. Bohužel do něj zasáhla také technika, takže se obě party nemohly v závodech navzájem utkat. Odvážného a dosud nevídaného mistrovského kurzu v motorsportu se účastní mladí čeští závodníci Filip Nedoma (18 let) a Miroslav Mikeš (16 let). Oba v Rakousku závodili s Mercedesem AMG GT4 ve dvojici se zkušeným profesionálem: závodníky Buggyry Adamem Lackem a Martinem Hudcem. Hudec v tomto podniku nahradil Aliyyah Koloc, která se účastní v Číně náročné Taklimakan Rally.

V Rakousku ale nechyběla její sestra – dvojče Yasmeen Koloc, která u jednoho z týmů působí jako závodní inženýrka. Nedoma a Mikeš jsou po celou sezonu hodnoceni pomocí speciálně vyvinutého interního hodnotícího systému, jehož metriky sahají od výkonů v závodech přes technickou zpětnou vazbu až po vývoj mimo trať. Po prvním podniku nasbíral tým 29, tedy Nedomův, 64 bodů. Tým 55, jehož juniorem je Mikeš, celkem 18 bodů. První drama Buggyru potkalo už před startem závodu, protože bylo nutné v Rakousku nasadit rezervní Mercedes-AMG GT4. Program FACE OFF přinesl do boxů Buggyry zdravou rivalitu. Zatímco v tréninku dominovali Mikeš s Lackem, závody patřily – i díky zlobivé technice – Nedomovi a Hudcovi. Ale i když jedna z posádek nemohla závodit, svým rivalům fandila a celý tým v boxech se ukázal jako skvělá parta. BUGGYRA ORGANISATION – Emirates Towers, Sheikh Zayed Road; P.O. BOX 31303, Dubai U.A.E.. – 2 – Našlapaný program začal sobotním vytrvalostním kláním. Dvojice Hudec – Nedoma v něm obsadila ve třídě GT4 čtvrté místo. „V první půlce jsem se snažil udržet pódiové místo a ujet co nejvíc Porsche jedoucímu za námi. To se mi docela dařilo. Jenže dvakrát vyjel safety car, který náskok zase smazal. Chtěl jsem udělat Filipovi co největší prostor pro to, abychom udrželi pódium, ale nakonec to dopadlo, jak to dopadlo,“ popsal Martin Hudec první polovinu závodu. „Premiéra byla úžasná. Sice jsem absolvoval i menší rallyovou vložku, ale jinak jsem si to celé užil,“ hlásil v boxech nadšený Filip Nedoma, který převzal volant od svého mentora. Lacko s Mikešem bohužel cíl kvůli technické závadě neviděli. „Od začátku to byl jeden velký chaos. Už v zaváděcím kole se celá moje řada zdržela a při nájezdu na start jsme my byli asi o 100 metrů vzadu oproti celé levé řadě. Když mě začala předjíždět rychlejší auta, dostal jsem od jedné placky ránu dopředu, jak zůstala stát. Bohužel pak nám přestalo jet auto, ale to jsou závody.

Musíme se s tím poprat,“ řekl Adam Lacko. Miroslav Mikeš se prakticky nesvezl. „Adam zajel předčasně do boxů kvůli technické závadě, kterou se kluci snažili rychle vyřešit. Když jsem vyjel, tak auto prostě pořád nejelo. Takže jsem vlastně neobjel ani jedno kolo,“ řekl smutný mladík. Neděle přinesla dva 25minutové sprinty. V tom prvním předvedl Filip Nedoma skvělou jízdu a zaslouženě si dojel pro pohár za vítězství ve třídě GT4. „Jsem úplně spokojený. Byl to parádní závod až do posledních zatáček. Zuby nehty jsem bojoval se Sovičkou v Lotusu. Byla to tvrdá, ale férová bitva. Na pódiu jsme si podali ruce. Vždyť to byl krásný závod a já jsem spokojený,“ sdělil šťastný Filip, který v prvním individuálním startu hned slavil vítězství. Také druhá nedělní jízda se v kategorii GT4 odehrála v režii Buggyry. Tentokrát stál na nejvyšším stupínku Martin Hudec. „Od prvních minut to byl závod plný napětí. Rychlejší auta jela nějak pomalu. Vypadalo, jako by byla slabá na brzdách.
Asi se všichni báli, protože to docela klouzalo. Naše souboje ve třídě hodně ovlivňovaly modré vlajky a pomalu jedoucí auta v zatáčkách. Ale krásně jsem si to užil,“ řekl Martin Hudec. Bohužel ve sprintech chyběl kvůli přetrvávajícím technickým problémům druhý Mercedes, takže se Adam Lacko ani Miroslav Mikeš nesvezli. „Kluci se snažili celou noc na autě odstranit závadu, ale bohužel se to nepodařilo. Je tam něco, co se nám stále nepodařilo identifikovat. Z Mercedesu nám řekli, ať to neriskujeme, že by auto mohlo úplně shořet.
Tím bychom ohrozili jak sebe, tak techniku, což samozřejmě není cílem našeho působení tady. Samozřejmě chceme závodit, bohužel to nejde,“ poznamenal smutně Adam Lacko. Ale bojovná nálada ho neopustila. „Náš tým černých se nevzdává. Technické problémy k motorsportu prostě neodmyslitelně náleží a i to je zkušenost, která ke kariéře závodníka neodmyslitelně patří.
Ale za necelý měsíc v Lausitzu to bílým určitě vrátíme,“ připomněl Adam další souboj v rámci FACE OFF, který bude hostit německý Lausitzring 14. až 15. června.
