SPOLEČNOST STARBUCKS SI PŘIPOMÍNÁ VÝZNAM UDRŽITELNÉ BUDOUCNOSTI JEDINEČNOU EKOLOGICKOU AKCÍ
Praha, 24. dubna – Společnost Starbucks si v rámci oslav Dne Země (22. dubna) opět připomněla význam udržitelné budoucnosti. Letos připravila výjimečnou ekologickou akci, která propojila všechny hodnoty společnosti a představila je netradiční, ale o to zajímavější formou – v podobě jedinečné módní přehlídky.
Společnost Starbucks se zaměřuje na odpovědnost k životnímu prostředí již od samého počátku v roce 1971, kdy byla otevřena první kavárna Starbucks na světě. Závazek kavárenského řetězce k udržitelné budoucnosti je patrný z jeho aktivit, jejichž celkový rozsah a dopad se každým rokem rozšiřuje. Starbucks rovněž vynakládá značné úsilí na vzdělávání svých zákazníků a jejich motivaci k ekologičtějším rozhodnutím a návykům.
Některé z iniciativ značky směřujících k udržitelné budoucnosti a s jejich každodenním uplatněním se mohli blíže seznámit účastníci ekologické akce Starbucks, která se konala ve středu 19. dubna v pražské Kotelně 55. Prostřednictvím unikátní módní přehlídky zde byly představeny všechny základní hodnoty kávového řetězce – kvalita, jedinečnost okamžiku, rozmanitost, ale především společenská odpovědnost a zodpovědný přístup k životnímu prostředí a trvale udržitelné budoucnosti.
Uměleckou ředitelkou akce byla módní návrhářka Olo Křížová, jíž se podařilo dokonale zhmotnit všechny myšlenky a silné poselství značky Starbucks do krátké, ale intenzivní přehlídky. Ta kombinovala udržitelnou módu s nejoblíbenějšími nápoji Starbucks, ukázala všechny iniciativy Starbucks v oblasti udržitelnosti, demonstrovala ekologicky šetrná rozhodnutí v běžných každodenních situacích a představila rozmanitost ve věku, pohlaví, etnické příslušnosti, zálibách, povolání a dalších oblastech.
Udržitelnost je součástí DNA značky Starbucks
Udržitelnost je pro kavárenský řetězec Starbucks důležitým tématem již od roku 1971 a společnost již zavedla řadu změn a iniciativ, které pomáhají chránit a zlepšovat životní prostředí.
„Věříme, že každé brčko se počítá, každý gram odpadu, který se nám podaří ušetřit, se počítá,“ říká Grzegorz Kazmierczak, regionální ředitel společnosti Starbucks pro Českou republiku a Slovensko. „Inovace zavádíme postupně, a i když jsou na první pohled nenápadné, jejich dopad je nakonec obrovský. Našim zákazníkům i Partnerům na životním prostředí velmi záleží, a proto jim chceme ve Starbucks kromě skvělé kávy dopřát i dobrý pocit, že se k němu chovají šetrně.“
Starbucks jako přední světová pražírna a prodejce speciální kávy přirozeně začíná u sebe a dbá na etické získávání zdrojů. To znamená, že zaručuje nejen vysoký standard kvality výrobků, ale také bezpečné, spravedlivé a humánní pracovní podmínky pro své pěstitele kávy i nejvyšší environmentální standardy v oblasti nakládání s odpady, šetření vodou a energií a zachování biologické rozmanitosti.
Ekologické materiály nahrazují plast
Snižování množství odpadu je jedním z hlavních zájmů společnosti Starbucks. Již v roce 2020 kavárny Starbucks zcela nahradily plastová brčka papírovou variantou. Papírová brčka navíc prošla několika vylepšeními, aby zákazníkům poskytla nejen uživatelské pohodlí, ale také zachovala chuť a kvalitu nápoje. Nová papírová brčka jsou plně recyklovatelná i biologicky rozložitelná a díky nim se v České republice a na Slovensku ročně ušetří více než 1,5 milionu plastových brček.
Aby se množství odpadu dále snížilo, zavedla společnost Starbucks u vybraných studených nápojů víčka, která zcela eliminují potřebu používat brčka.
Pro zákazníky, kteří dávají přednost plastovým brčkům, ale zároveň chtějí být šetrní k životnímu prostředí, existují znovupoužitelná brčka, která lze používat opakovaně.
Obliba znovupoužitelných kelímků roste
V Čechách i na Slovensku si zákazníci mohou od otevření první kavárny v roce 2016 nechat připravit nápoj do vlastní nádoby, čímž kromě životního prostředí ušetří i 10 Kč z ceny nápoje. Cílem této slevy je pozitivně motivovat zákazníky k využívání ekologičtější varianty znovupoužitelných kelímků, ze kterých si mohou vychutnat svůj oblíbený nápoj. Znovupoužitelný tumbler byl v roce 2022 nejprodávanějším zbožím v celém sortimentu a jeho obliba stále roste.
Udržitelná kolekce Starbucks
V roce 2021 uvedl kavárenský řetězec na trh Circular Cup, tumbler, který představil další možnost využití vzniklého odpadu. Každý kelímek Starbucks Circular Cup je vyroben ze šesti jednorázových kelímků a nabízí udržitelné řešení pro odpadní materiály. Dále byl na začátku roku 2023 představen Recycled Coffee Cup vyrobený částečně z kávové sedliny.
V roce 2022 společnost Starbucks následovala trend udržitelného zboží a uvedla na trh limitovanou kolekci vytvořenou ve spolupráci se značkou Herschel a vyrobenou z recyklovaných materiálů, jako je kávová sedlina a recyklovaný PET plast.
Mléčné alternativy zdarma pro všechny a bohatá veganská nabídka
Celosvětový trend omezování živočišné výroby s ohledem na ekologii se odráží i v nabídce kaváren Starbucks a poptávka po rostlinné stravě stále roste. Starbucks dlouhodobě nabízí širokou škálu mléčných alternativ v podobě ovesných, sójových, mandlových a kokosových nápojů. Ve všech kavárnách po celé zemi jsou navíc všechny tyto rostlinné alternativy tradičního mléka k dispozici bez příplatku. Všechny nápoje si můžete nechat připravit také s veganskou šlehačkou. Díky tomu český projekt Rostlinně.cz vyhlásil Starbucks kavárnou s nejlepší dostupností rostlinných produktů a značka si tak v této kategorii drží prvenství mezi kavárenskými řetězci. V rámci průzkumu, který provedla společnost ProVeg na téma Nejinkluzivnější nabídka jídel, se kavárny Starbucks umístily na čtvrtém místě.
Starbucks nabízí veganské rostlinné speciality také ve stálé kategorii jídel a dezertů.
Plýtvání potravinami se snižuje
Domácnosti a restaurace každoročně vyhodí desítky tun potravin, což má dopad nejen na finance, ale také na životní prostředí. Společnost Starbucks je již rok hrdým partnerem projektu Nesnězeno.cz, jehož cílem je zachránit potraviny před vyhozením těsně před koncem jejich trvanlivosti. Prostřednictvím portálu Nesnězeno.cz si zákazníci mohou tyto potraviny objednat s výraznou slevou. V současné době je do programu aktivně zapojeno 13 kaváren a společně denně zachraňují desítky jídel, která by jinak skončila nevyužitá v odpadu.
Méně odpadu, více zeleně
Již v roce 2021 se společnost Starbucks pod heslem „Méně odpadu, více zeleně“ rozhodla zpoplatnit jednorázové kelímky jednou korunou. Vybrané peníze podporují hnutí Sázíme budoucnost, které sází stromy po celé České republice mimo les. Dosud bylo díky podpoře Starbucks vysazeno přibližně 3 700 stromů na venkově i ve městech. Kdyby se všechny tyto stromy vysadily vedle sebe v obvyklé vzdálenosti 10 metrů, vytvořily by stromový sad od Mělníka až po Mladou Boleslav. Za tři roky bylo na celém světě za pomoci téměř 80 000 dobrovolníků vysazeno téměř 3,7 milionu stromů. Taková je síla lidí, kteří společně sázejí budoucnost.
##
Pro další informace kontaktujte tiskovou kancelář Starbucks řízenou agenturou Bokem.
Kateřina Kubíčková
agentura bokem
katerina@bokem.cz
+420 603 968 083
www.bokem.cz
##
O Starbucks
Historie Starbucks Coffee Company se započala roku 1971 v Seattlu. V současnosti je společnost – se svými kavárnami po celém světě – lídrem v oblasti získávání, prodeje a pražení kávy. Svým zákazníkům nabízí s každým šálkem jedinečnou atmosféru a zážitek, které vycházejí z jejích hodnot a závazků. Chcete-li zažít atmosféru Starbucks, navštivte prosím naše kavárny, webové stránky www.starbucks.com a www.starbuckscoffee.cz a facebookový profil Starbucks.
O AmRest
Společnost AmRest Holdings SE je největší veřejně obchodovaná společnost v oblasti restauračního provozu ve střední a východní Evropě. Společnost řídí značky jako KFC, Pizza Hut, Starbucks a Burger King. AmRest je také majitelem unikátní značky La Tagliatella a čínských značek Blue Frog a Kabb. V současné době AmRest provozuje téměř 1500 restaurací v segmentu rychlého občerstvení a restaurace s obsluhou klasického typu v celkem 14 zemích: v Polsku, České republice, Slovenské republice, Maďarsku, Bulharsku, Rumunsku, Srbsku, Chorvatsku, Rusku, Španělsku, Portugalsku, Francii, Německu a Číně. Pro další informace navštivte prosím www.amrest.eu.



