Zlínský kraj autenticky: novináři a influenceři sdílejí příběhy, které lákají nové hosty
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, Zlínský kraj, 4. 12. 2025
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o.p.s. má za sebou velmi aktivní období. Během letošního roku hostila řadu novinářů, influencerů, cyklo tvůrců i zástupců eventových agentur. Díky tomu vznikla pestrá směs článků, videí, reportáží i reels, které ukázaly, proč se Zlínský kraj těší stále většímu zájmu návštěvníků – zejména z Polska, Slovenska a samozřejmě domácích návštěvníků.

„Je vidět, že když region nabídne kvalitu, autenticitu a dobré zázemí, média to zaznamenají
a návštěvníci reagují. Poznávací cesty jsou pro nás důležitým nástrojem, jak Zlínský kraj představit, tak, aby to mělo skutečný dopad,“ říká radní pro kulturu a cestovní ruch Zlínského kraje Ivan Láska.
Jedním z prvních hostů byl v červnu polský influencer Michal Orzechowski, který pět dnů objevoval ikonická místa regionu. Ve svých videích představil Modrou u Velehradu, procházel baťovským Zlínem, sdílel atmosféru Kroměříže i duchovní klid Svatého Hostýna. Jeho příspěvky měly výrazný dosah
a potvrdily, že osobní doporučení má na polském trhu velkou váhu.
Jen o týden později region testoval další polský tvůrce – cyklista Jacek Zych, který mapoval trasy
na Valašsku a v Beskydech. Jeho fotky a videa prezentovaly Východní Moravu jako cyklodestinaci
s vyváženou kombinací terénu, výhledů a služeb.

Silnou publicitu v Polsku podpořil také srpnový press trip, během něhož novináři poznali to nejlepší
z aktivní dovolené na Východní Moravě – od Zlína přes Luhačovice až po Rožnov pod Radhoštěm. Ocenili pestrou nabídku aktivit a propojení přírody s kulturou. Pozitivní ohlasy zaznívaly i ze Slovenska. Zářijová cesta slovenských médií do Luhačovic nabídla nejen vhled do lázeňství, ale také kulturní program v rámci Dnů slovenské kultury, propojení s baťovským odkazem a ochutnávku regionální gastronomie. A aby u našich sousedů rezonovala i cyklistika, prezentovala region známá slovenská cyklo influencerka Tamara Zajacová, která v září projela Hostýnské vrchy, Vsetínské Beskydy a Valašsko.
Do příběhu regionu se v září zapojila také nizozemská novinářka Sandra Bijsterveld, která objevovala Zlín pohledem návštěvníka se zájmem o architekturu, industriální dědictví a lokální kuchyni. Její výstupy míří na nizozemský trh, kde roste poptávka po méně známých, autentických evropských destinacích. Podzim patřil také MICE segmentu – dvoudenní cesta pro eventové agentury z Jihomoravského kraje ukázala, že Zlín už není jen městem designu a baťovské historie, ale také moderním místem pro firemní akce. Velký dojem zanechal nový Hotel Prior & Energy Spa v ikonickém Obchodním domě, jedna z novinek v oblasti kongresové turistiky.
Rok uzavřou adventní návštěvy rakouských médií, která zažijí předvánoční atmosféru Zlína
i Kroměříže, nahlédnou do výroby svíček v UNIPARU či do prostor firmy Jelínek ve Vizovicích a poznají místní tradice i řemesla. Na přelomu roku pak navštíví region šéfredaktor portálu NaszeSudety.pl, který pozná Zlínský kraj v zimě – od Bílých Karpat, přes kouzelné Slovácko a zimní atmosféru ve Zlíně.
„Poznávací cesty mají obrovský význam – umožňují novinářům a influencerům zažít region na vlastní kůži. Díky tomu vzniká autentický obsah, který má vysokou důvěru a inspiruje ke skutečným návštěvám.“ doplňuje ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy Zuzana Vojtová.
Výsledkem všech těchto cest je široká škála autentického obsahu, který oslovil statisíce lidí na sociálních sítích i v tištěných a online médiích. Příspěvky pokryly klíčová témata regionu – cykloturistiku, lázeňství, architekturu, památky UNESCO, řemesla, firemní turistiku i zimní nabídku. A co je nejdůležitější: promítly se do rostoucí návštěvnosti, počtu přenocování i rostoucího povědomí o Východní Moravě jako destinaci, která spojuje krásu přírody s příběhy a kvalitními službami.
Východní Morava tak potvrzuje, že investice do poznávacích cest patří mezi nejefektivnější nástroje marketingu v cestovním ruchu. Nejenže přinášejí viditelné výsledky, ale zároveň pomáhají vytvářet dlouhodobé vztahy s novináři, influencery a odbornou veřejností. Region tak může stavět na autentickém obsahu, který inspiruje další návštěvníky – a především ukazuje, že na Východní Moravě se pořád něco děje.
ůvodni snímek:Slunecni-lazne-Luhacovice-polsti-novinari.
