Buggyra míří na čínskou misi jménem Taklimakan Rally.

Logistické a administrativní překážky překonány Tým Buggyra ZM Racing se chystá na start Taklimakan Rally, jedné z nejnáročnějších dálkových soutěží, která se koná od 20. května do 1. června v čínské Ujgurské autonomní oblasti Sin-ťiang. Po měsících příprav a překonávání složitých logistických a administrativních překážek je Buggyra připravena na svou první rally na čínské půdě. Taklimakan Rally znamená návrat Aliyyah Koloc do závodního vozu po nehodě při březnovém Abu Dhabi Desert Challenge. Kvůli zranění se nemohla zúčastnit Jordan Baja, ale čas využila k rekonvalescenci a absolvovala několikadenní testování v dunách Dubaje. V Číně bude opět závodit s vozem Red-Lined REVO T1+ GTR, spolujezdcem jí bude zkušený Francouz Sébastien Delauney. „Před pár týdny jsme měli velmi dobrý test v Dubaji,“ říká Aliyyah. „Pomohlo mi to znovu si zvyknout na vůz.

Tahle rally trvá dva týdny, takže jsem se hodně soustředila na fyzickou přípravu. Nevím, co přesně čekat, ale bude to určitě úžasná zkušenost. Jsem ráda, že vedle sebe mám Sébastiena – má spoustu zkušeností s neznámým terénem.“ Kulturní rozdíly i potíže se zajištěním stravy Organizace účasti na takto rozsáhlém podniku v odlehlé části Číny si vyžádala dlouhé přípravy. Šéf týmu Buggyry Martin Koloc zmiňuje některé z náročných aspektů: „Celý tým musíme provozovat jen ze dvou dílenských kontejnerů, což je obrovský rozdíl oproti soutěžím v Evropě nebo na Blízkém východě, kde máme k dispozici podpůrné kamiony, rychlá servisní vozidla i blízké zázemí.

Musíme si tady vystačit sami. Nejbližší zařízení Buggyry je od základny rally vzdálené 4000 kilometrů – a ani není určené pro servis off-roadových vozů.“ Od poloviny dubna má Buggyra v Číně vlastní tým, který dohlíží na celní procedury a logistiku. I tak ale vše probíhalo komplikovaně. „Konečné celní razítko jsme dostali až 14. května – jen týden před startem!“ upozorňuje Martin Koloc. BUGGYRA ORGANISATION – Emirates Towers, Sheikh Zayed Road; P.O. BOX 31303, Dubai U.A.E.. – 2 – Problémem byla i rozdílná komunikační a obchodní kultura, jazyková bariéra a zajištění vhodné výživy pro tým. Zatímco s čínskou kuchyní z východních a centrálních oblastí má Buggyra zkušenosti, region Vnitřního Mongolska, kde se soutěž koná, nabízí jen minimum známých jídel. „Rozhodli jsme se proto dovézt si vlastní potraviny pro celý tým,“ vysvětluje Martin Koloc. „Dokážete si asi představit, jakou administrativní anabázi jsme kvůli tomu museli podstoupit.“ Strategický krok v Číně Buggyra má s Čínou už bohaté zkušenosti, například ze závodních sérií na okruzích, ale Taklimakan Rally bude jejím prvním off-roadovým startem v této zemi.

Tým tím potvrzuje svůj dlouhodobý strategický zájem o čínský trh. „Motorsport je v Číně čím dál populárnější. Chceme být součástí tamní rally scény, obzvlášť když v čínském Jinanu provozujeme jednu z poboček akademie Buggyra Academy,“ říká Martin Koloc. „Navíc náš titulární partner, firma Zero Mileage Lubricants (ZM), sídlí v Číně. Tato rally je jejich hlavní komunikační událostí roku. Den po jejím skončení plánují v Kashgaru velkolepé uvedení nového produktu za účasti téměř tisícovky hostů.“ Minimum informací, maximum improvizace „Na takovou akci se prakticky nedá pořádně připravit,“ vysvětluje šéf Buggyry. „Organizátoři například oznámili místo prvního bivaku až 14. května.

A ani teď nevíme, kde přesně bude startovní rampa! Připravujeme se na to, že budeme muset hodně improvizovat.“ Taklimakan Rally je druhým nejtěžším a nejdelším podnikem svého druhu hned po Dakaru. Startuje ve městě Aksu v severozápadní Číně poblíž hranic s Mongolskem. Celková trasa měří zhruba 4500 kilometrů, z toho 2350 kilometrů tvoří měřené rychlostní zkoušky. Cíl je naplánován na 1. června v Kashgaru. Náročný terén a odlehlost oblasti prověří nejen fyzickou i psychickou odolnost posádek, ale i spolehlivost techniky. Buggyra ZM Racing je připravena této těžké výzvě čelit.