Škoda Group dodá až 20 nových trolejbusů pro Jihlavu

Plzeň, 3. září 2025 –Dopravní podnik města Jihlavy (DPMJ) a Škoda Group, podepsaly smlouvu na dodávku
až 20 moderních dvanáctimetrových trolejbusů typu Škoda 32Tr v celkové hodnotě bezmála 279 milionů
korun bez DPH. V rámci kontraktu je již objednáno šest standardních trolejbusů a devět parciálních
trolejbusů s trakčními bateriemi umožňujícími provoz i na úsecích mimo trolejové vedení. Smlouva zároveň
počítá s opcí na pět dalších trolejbusů.

 

„Velmi nás těší, že pokračuje spolupráce s dopravním podnikem a městem Jihlava. Nové trolejbusy přinesou do
města vyšší komfort i bezpečnost cestujících a zároveň významně podpoří udržitelnou městskou mobilitu. Škoda
Group patří mezi lídry ve výrobě trolejbusů a jsme rádi, že naše zkušenosti můžeme využít právě při modernizaci
jihlavské MHD,“ uvedl Karel Majer, předseda představenstva Škoda Electric ve Škoda Group.

„Jsme rádi, že správnost zadávacích podmínek výběrového řízení potvrdil také Úřad na ochranu hospodářské
soutěže rozhodnutím svého předsedy v řízení o rozkladu,“ řekl předseda představenstva DPMJ, a.s. Radim
Rovner.

První nové trolejbusy vyjedou do 12 měsíců od podpisu smlouvy

Dodávky nových trolejbusů budou probíhat ve třech etapách. V první etapě budou dodány tři parciální trolejbusy
s termínem dodání do září 2026. Na to naváže výroba 12 vozidel – konkrétně šesti standardních a šesti parciálních
trolejbusů vybavených trakčními bateriemi. Tyto vozy budou předány do 14 měsíců od podpisu smlouvy. V rámci
třetí etapy pak budou dodány opční trolejbusy.

Technické vybavení

Nové trolejbusy nabídnou cestujícím komfortní klimatizovaný interiér, USB zásuvky, informační a odbavovací
systémy v češtině i angličtině a kamerový systém s osmi kamerami zajišťující vyšší bezpečnost. Vozy budou
vybaveny také automatickým počítáním cestujících (APC) a pokročilou diagnostikou vozidla, která umožní sledování
provozních parametrů v reálném čase. Parciální verze budou disponovat trakční baterií s dojezdem minimálně 15 km
bez troleje, což umožní obsluhu městských částí, kam není vybudováno trolejové vedení.

Vedle samotných vozidel je součástí smlouvy také dodávka sady diagnostického zařízení zahrnující hardware
a software s průběžnými aktualizacemi po dobu životnosti vozů. Celý projekt je financován s využitím prostředků
Integrovaných teritoriálních investic (ITI) jihlavské aglomerace, které pomohou se zaplacením 12 vozů a s pomocí
Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), zaplatí Jihlava tři vozy. S nákupem čtyř opčních vozidel
by měla pomoci dotace Modernizačního fondu TRANSGov, kde DPMJ uspěl se svým projektem.

Škoda Group
www.skodagroup.com