Manželé v nesnázích v divadle Metro
Skvěle napsaná francouzská komorní komedie Érica Assouse Manželé v nesnázích je výbornou hereckou příležitostí pro herečku a herce.
Manželský pár Didier a Karine v televizi shlédli Madisonské mosty s Clintem Eastwoodem a Meryl Streepovou. Karine je tím příběhem znepokojená a říká si, zda je dobré zůstat v manželství, když láska už není jako dříve. Didier si neříká nic a už chce jít lehnout. Tak začíná inscenace, dialogem o filmu, ale i o smyslu jejich manželství.

Nikdy, ale opravdu nikdy se se svou ženou nedívejte na Madisonské mosty! Vypadá to jako nevinná zábava, možná dokonce jako dobrý skutek. Prostě si doma společně pustíte nějaký ten oblíbený romantický slaďák. Co by se mohlo stát? Muž to vydrží a ženě to udělá radost. Pokud ale už takovou chybu uděláte, ihned po filmu zkontrolujte stav své něžné polovičky. Pakliže je jen trochu zasněná, máte problém. Obrovský problém. Láska a kompromisy? Jde to vůbec dohromady? Máme spolu být? Nebo by snad člověk měl, či dokonce musel poslechnout, když srdce zavolá? Odejít? Jít za štěstím? A co když to nedopadne dobře? Romantické filmy jsou prostě výrazně nebezpečnější, než jste se domnívali, a vaše manželství se z ničeho nic ocitne v nesnázích. Na všechny podobné otázky odpovídá chytrá francouzská komedie Érica Assouse Manželé v nesnázích, přivádějící na scénu manžele Didiera a Karin, kteří se až do osudného večera cítili docela šťastní. Assousova hra Manželé v nesnázích je brilantní komedií z manželského života: od vášně a sexu ke každodenní monotónnosti. Takové problémy má většina všech manželství na světě.

V hlavních rolích komedie o kompromisech, touhách i selháních v manželském životě se v Divadle Metro představila půvabná Lucie Vondráčková, a jejího poněkud rozčarovaného manžela si zahrál Jaromír Nosek. Herci hrají naplno až na doraz. Využili naplno svou hereckou příležitost v perfektně napsané komedii. Představení ubíhá bez hluchých míst. Jejich skvělý výkon odměnili diváci na premiéře dlouhotrvajícími ovacemi.

Autor
Eric Assous (1956–2020) Francouzský filmový a divadelní režisér, dramatik, scenárista a rozhlasový autor. V České republice je Assous známý především jako autor bulvárních komedií, hojně uváděných na českých jevištích. „Napsat dobrý vaudeville je opravdu umění. Je to jako matematická rovnice, kterou musíte implementovat do textu a správně vyřešit. Znalost literatury, matematiky a dobré pozorovací schopnosti. Bez toho fungující komedii nemůžete napsat,“ řekl Assous. Od roku 1992 napsal Assous víc než dvacet divadelních her, především komedií, které byly přeloženy do 25 jazyků. Za komedie Manželské iluze (2010) a Nikdy si nebudeme lhát (2015) získal prestižní Cenu Molière za Nejlepšího dramatický text roku. V roce 2014 obdržel Francouzskou cenu akademie za divadlo (Grand Prix du théâtre of the Académie française).
Režisér Ondřej Zajíc se narodil se 21. ledna 1970 v Ostravě coby „divadelní dítě“. Téměř všichni z jeho nejbližších příbuzných totiž měli nebo mají s divadelními prkny něco společného: dědeček Josef Zajíc byl divadelní ředitel a režisér, otec Jan Zajíc také divadelní režisér a matka Hana Zajícová tajemnice divadla. Není tedy divu, že se po studiu gymnázia a dvou letech na Vysoké škole chemicko-technologické rozhodl pro divadlo. Na pražské DAMU, pod vedením Luboše Pistoria a Jana Buriana, absolvoval v roce 1994 inscenací Dostojevského Idiota obor režie a dramaturgie. Pak byl 7 let v angažmá v Rokoku.
V roce 2005 byl jmenován ředitelem Městských divadel pražských, kde působil více než deset let. Kromě režijní práce se věnoval pedagogické činnosti na Vyšší odborné škole herecké a na DAMU. Jeho divadelní tvorba se vyznačuje důrazem na klasická díla i moderní interpretace. Ondřej Zajíc se nadále věnuje divadelní režii a dramaturgii, spolupracuje s pražskými divadly.
Hraje se v překladu Alexandra Jerie. Představení s přestávkou trvá 130 min.
Režie: Ondřej Zajíc
Výprava: Eva Bellefeuille
Spolupráce: foto: Josef Adlt, plakát: Filip Čermák, foto jeviště: Tomáš Glasberger
Jaromír Hampl Zdroj a foto: Divadlo Metro
