Na blatenské lokálky vyjede v sobotu parní vlak
Pomezí Plzeňského, Jihočeského a Středočeského kraje se první zářijovou sobotu stane dějištěm nevšední podívané. České dráhy vypraví parní vlak, který postupně projede tzv. blatenské lokálky. Vlaková souprava bude sestavená z historických osobních vozů a v jejím čele pojede lokomotiva 310.072 Kafemlejnek. Ráno vyjede z Nepomuku a postupně sveze fanoušky železniční nostalgie do Blatné, Březnice a Rožmitálu pod Třemšínem. Odpoledne se pak vrátí zpět do Nepomuku. Jízdenky budou v prodeji přímo ve vlaku.
Parní vlak projede v sobotu 3. září 2022 malebnou krajinu Blatenské pahorkatiny a jižní části Brd. Začínat bude v 9:00 v Nepomuku, odkud pojede přes Kasejovice a Lnáře do Blatné (příj. v 10:38). Z této železniční stanice bude v 11:26 pokračovat přes Bělčice do Březnice (příj. ve 12:22) a nakonec projede i lokálku do Rožmitálu pod Třemšínem, kam přijede ve 13:10. Na zpáteční cestu se souprava vydá po stejné trase. Odjezd z Rožmitálu bude ve 13:35, z Březnice ve 14:45 a z Blatné v 16:25. Cílovou stanicí bude Nepomuk, kam vlak přijede v 17:58.
Kromě samotné jízdy historickým vlakem se cestující mohou těšit i na další zajímavosti. V areálu železniční stanice Kasejovice mezi Nepomukem a Blatnou si budou moci prohlédnout budovu bývalé vodárny, která bude tento den otevřena pro veřejnost. Ve stanici Rožmitál pod Třemšínem pak bude v době pobytu parního vlaku připravena výstavka o historii tamní tratě a prodej upomínkových předmětů.
Jízdní řád parního vlaku po tzv. blatenských lokálkách (sobota 3. září 2022) |
||
úsek nepomuk – Blatná a zpět |
||
tam |
stanice |
zpět |
09:00 |
Nepomuk |
17:58 |
09:06 |
Třebčice |
17:53 |
09:24 |
Kotouň |
17:40 |
10:15 |
Kasejovice |
16:58 – 17:20 |
10:26 |
Lnáře |
16:44 |
10:30 |
Tchořovice |
16:38 |
10:38 |
Blatná |
16:25 |
úsek Blatná – Březnice a zpět |
||
tam |
stanice |
zpět |
11:26 |
Blatná |
15:49 |
11:49 – 12:00 |
Bělčice |
14:15 – 15:30 |
12:22 |
Březnice |
14:45 |
úsek Březnice – Rožmitál pod Třemšínem a zpět |
||
tam |
stanice |
zpět |
12:45 |
Březnice |
14:00 |
12:53 |
Zadní Poříčí |
13:53 |
12:59 |
Oslí |
13:47 |
13:05 |
Skuhrov pod Třemšínem |
13:41 |
13:10 |
Rožmitál pod Třemšínem |
13:35 |
Jízdné v parním vlaku po tzv. blatenských lokálkách
V parním vlaku bude platit zvláštní jízdné. Děti od 6 do 15 let budou mít slevu 50 %, děti do 6 let pojedou bezplatně bez nároku na místo k sezení. Prodej jízdenek bude zajištěn přímo ve vlaku.
Ceník jednosměrného základního jízdného v parním vlaku po tzv. blatenských lokálkách (v Kč) (sobota 3. září 2022) |
|||||||||||||
ze stanice ↓ do stanice → |
Nepomuk |
Třebčice |
Kotouň |
Kasejovice |
Lnáře |
Tchořovicve |
Blatná |
Bělčice |
Březnice |
Zadní Poříčí |
Oslí |
Skuhrov p. Tř. |
Rožmitál p. Tř. |
Nepomuk |
60 |
60 |
100 |
100 |
100 |
200 |
240 |
300 |
340 |
340 |
340 |
340 |
|
Třebčice |
60 |
60 |
100 |
140 |
140 |
200 |
240 |
300 |
300 |
300 |
300 |
300 |
|
Kotouň |
60 |
60 |
60 |
140 |
140 |
200 |
240 |
300 |
300 |
300 |
300 |
300 |
|
Kasejovice |
100 |
100 |
60 |
60 |
60 |
100 |
140 |
240 |
240 |
240 |
240 |
300 |
|
Lnáře |
100 |
140 |
140 |
60 |
60 |
100 |
140 |
240 |
240 |
240 |
240 |
300 |
|
Tchořovice |
100 |
140 |
140 |
60 |
60 |
60 |
100 |
240 |
240 |
240 |
240 |
300 |
|
Blatná |
200 |
200 |
200 |
100 |
100 |
60 |
100 |
200 |
240 |
240 |
240 |
300 |
|
Bělčice |
240 |
240 |
240 |
140 |
140 |
100 |
100 |
100 |
140 |
140 |
140 |
200 |
|
Březnice |
300 |
300 |
300 |
240 |
240 |
240 |
200 |
100 |
60 |
60 |
100 |
140 |
|
Zadní Poříčí |
340 |
300 |
300 |
240 |
240 |
240 |
240 |
140 |
60 |
60 |
60 |
60 |
|
Oslí |
340 |
300 |
300 |
240 |
240 |
240 |
240 |
140 |
60 |
60 |
60 |
60 |
|
Skuhrov p. Tř. |
340 |
300 |
300 |
240 |
240 |
240 |
240 |
140 |
100 |
60 |
60 |
60 |
|
Rožmitál p. Tř. |
340 |
300 |
300 |
300 |
300 |
300 |
300 |
200 |
140 |
60 |
60 |
60 |
Mgr. Petr Pošta
tiskové oddělení ČD, a.s.
hot-line tiskového oddělení ČD: 724 977 822, press@cd.cz
O společnosti České dráhy, a.s.
Akciová společnost České dráhy plní v České republice úlohu národního dopravce a na základě objednávky státu a krajů zajišťuje základní dopravní obslužnost státu. V posledních letech došlo k výraznému omlazení vozidlového parku, a to v regionální i dálkové dopravě. Ve snaze zatraktivnit železniční dopravu a zvýšit konkurenceschopnost na otevřeném trhu investovala firma desítky miliard korun do nákupu a modernizace vozidel.