Nákupní chování Čechů potvrzuje zájem o čerstvé a zdravé výrobky
Volba spotřebitelů 2022 zná vítěze
Nezávislé spotřebitelské ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2022 zná své vítěze. Ve spotřebiteli oblíbeném a výrobci uznávaném prestižním marketingovém programu se v letošním roce utkalo 97 firem se 162 výrobky. Z nich spotřebitelé zvolili 50 vítězů v nejrůznějších kategoriích. Kromě klasických kategorií, jako jsou pivo, káva či pleťová kosmetika, se letos v soutěži nově objevily například kategorie bezlaktózové potraviny či speciální potraviny, které odráží vzrůstající popularitu segmentu produktů pro osoby s potravinovými intolerancemi. Již tradiční kategorie zaměřené na krmiva a doplňky pro domácí mazlíčky, letos obohatily novinky s obsahem hmyzího proteinu. Ty reflektují celospolečenskou potřebu zpracování proteinů z hmyzu, především kvůli ekologické udržitelnosti, a to nejen v lidské stravě. Do různorodosti kategorií také letos více zasáhly kategorie vegetariánských a veganských potravin, které se v posledních letech stále častěji objevují i v řetězcích a uspokojují poptávku po výživě plnohodnotnými, ale zároveň bezmasými produkty. Spotřebitelé v rámci tohoto programu, oceňujícího produktové novinky a inovace na českém trhu, vybrali jako nejlepší novinku roku 2022 produkt Tuňák celý s extra panenským olivovým olejem Franz Josef Kaiser od společnosti Gaston. Odbornou porotu pak nejvíce zaujalo inovativní řešení sušáku na prádlo od firmy Vileda.
Výsledky 22. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů, vyhlásila po dvouleté pandemické pauze společnost ATOZ Marketing Services na slavnostním galavečeru 16.června v CUBEX Centru Praha. Hned po galavečeru proběhla také po dvouleté pauze akce Retail Business Mixer, která byla ideální příležitostí pro neformální společenské setkání zástupců retailu, výrobců a distributorů FMCG a jejich dodavatelů na neutrální půdě. Podkladem pro udělení ocenění jsou výsledky unikátního průzkumu, jejž realizovala společnost NielsenIQ. Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc českých respondentů.
„Rád bych vyzdvihl práci všech firem, které se i v nelehké době pouští do inovace a rozvoje svého výrobního programu. Všichni jsme vzhlíželi ke konci pandemie, jako k bodu, kdy se řád věcí vrátí k původnímu, jak ve výrobě, tak prodejích. Doba nás ale přesvědčuje, že nový normál představuje permanentní výzva, kdy musíme čelit velkým celospolečenským změnám s obrovským tlakem na cenu. A právě v této době oceňuji všechny, kteří i přes tyto aspekty rozvíjejí výrobky jak po inovativní stránce, tak zvyšují kvalitu,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti. „Spotřebitelů, tedy zákazníků si pak vážím za to, že preferují zdravé a čerstvé produkty. Podle výsledků průzkumu jasně vidíme, že pokračuje trend minulých let. Tedy trendy zdravého životního stylu a ekologie, které stále rezonují na předních místech. A to i v segmentu produktů pro domácí mazlíčky,“ dodává Lukáš Matějka.
Výrobky, které zvítězily v jednotlivých kategoriích, zhlédla rovněž odborná porota složená ze zástupců odborných institucí, médií, marketingu a obchodu. Její členy nejvíce zaujalo inovativní řešení sušáku na prádlo Vileda Infinity Flex, který se díky teleskopickým tyčím může roztáhnout až na 30 metrů sušicí plochy. O titul nejlepší novinka se letos ucházelo 162 nových a inovovaných produktů. Ty se utkaly o přízeň ve 32 potravinářských a 18 nepotravinářských kategoriích, jejichž rozpětí bylo i tento rok poměrně různorodé.
Do programu mohli své nové či inovované produkty přihlásit výrobci a distributoři FMCG, OTC a spotřebního zboží, kteří je uvedli na trh v období od 1. ledna 2021 do 31. května 2022. V letošním roce zaznamenala soutěž opět silnou účast a zájem. Je to dáno skutečností, že během posledních dvou pandemických let byl velmi omezený prostor, kde mohly firmy své novinky prezentovat. Většina akcí, veletrhů, kongresů byla zrušena, tím pádem měli výrobci ztíženou cestu nejenom k obchodníkům, ale i k jejich zákazníkovi. Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka je jediné ocenění na českém trhu, ve kterém rozhodují samotní spotřebitelé. Po uzavření registrací se nominované produkty rozdělí do jednotlivých kategorií, které zároveň musí schválit odborná porota. Poté se spouští ve spolupráci s výzkumnou agenturou průzkum na reprezentativním vzorku 4000 respondentů. Právě oni následně zvolí ty nejlepší novinky.
Z průzkumu každoročně vzejde několik desítek vítězných produktů, kterým je dále zaručena masivní mediální podpora. Nejenom díky spolupráci s řadou silných mediálních partnerů se novinky dostanou ke konečným zákazníkům. Na logo Volba spotřebitelů lze narazit ve spotech v TV a na Youtube, v tisku, na rádiích, v outdooru, dále v rámci instore podpory v prodejnách Tesco a Makro a samozřejmě v online prostoru hlavně na sociálních sítích.
Odkazy:
http://volbaspotrebitelu.cz/
https://www.volbaspotrebitelov.sk/
https://atoz.cz/
https://nielseniq.com
https://www.zboziaprodej.cz/
Partneři programu Volba spotřebitelů:
-
výzkumná agentura a odborný partner: Nielsen IQ
-
B2C mediální partneři:
tisk: E15, Gurmet, Mediální skupina Mafra, vydavatelství A11: Mladý svět, Náš region
TV: pořad Všechno, co mám ráda
rádia: Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Zet, Youradio Talk
internetové portály: Babinet, Jen ženy, Jooble
outdoor a in-store: Inpublic Group, Store Media, City Digital Media, MojeObrazovka.cz
-
B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, ZaPnovinky, Pharma Profit, Svět balení, Media Guru, kongres Samoška, kongres Čerpačka, obalový kongres Obalko,
-
speciální partneři: Email kampaně, Wau! Studio
Partneři Retail Business Mixeru:
-
záštita akce, hlavní partner: ppm factum
-
partneři akce: THIMM, Authentica
Příloha č. 1: SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ
Příloha č. 2: SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ V DOPROVODNÝCH SOUTĚŽÍCH
Příloha č. 1: SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ
Tabulka vítězů:
KATEGORIE |
VÍTĚZNÝ PRODUKT |
SPOLEČNOST |
ALKOHOL |
OŘECHOVKA ŽUFÁNEK |
ŽUFÁNEK |
AUTOKOSMETIKA |
SHERON EMOTION CELOROČNÍ SMĚS DO OSTŘIKOVAČŮ |
DF PARTNER |
BALENÉ OVOCE |
TESCO FINEST HROZNOVÉ VÍNO |
TESCO STORES ČR |
BEZLAKTÓZOVÉ POTRAVINY |
TESCO FREE FROM YOGHURT DRINKS |
TESCO STORES ČR |
ČAJE |
BERCOFF FUNKČNÍ ČAJE OBOHACENÉ O SUPERPOTRAVINY |
BERCOFF KLEMBER |
ČERSTVÉ MASO |
GRILL MASTER MEAT |
TESCO STORES ČR |
ČERSTVÉ SÝRY |
BILLA MINI MOZZARELLA |
BILLA |
ČOKOLÁDA |
BILLA BIO ŠVÝCARSKÁ ČOKOLÁDA |
BILLA |
DĚTSKÁ KOSMETIKA |
ČESKÁ PŘÍRODNÍ KOSMETIKA LINTEO BABY |
MELITRADE |
DĚTSKÉ PLENY |
ČESKÉ PRÉMIOVÉ PLENKY LINTEO BABY |
MELITRADE |
DOPLŇKY PRO KOČKY |
SHELMA MEATY STICKS |
PARTNER IN PET FOOD CZ |
DOPLŇKY PRO PSY |
BRIT CARE CRUNCHY CRACKER |
VAFO PRAHA |
EKOLOGICKÁ DROGERIE |
FEELECO PROSTŘEDKY NA RUČNÍ MYTÍ NÁDOBÍ |
FOSFA |
ENERGETICKÉ NÁPOJE |
EREBOS SPORT |
WHITE |
HOTOVÁ JÍDLA |
K-JARMARK HOTOVÁ JÍDLA CHLAZENÁ |
KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
HOUBIČKY A HADŘÍKY |
SCRUB&FLEX 2+1 |
MAPA SPONTEX |
JOGURTY |
JOGURTY MIIL OD ROHLÍKU |
ROHLIK.CZ |
KÁVA |
TESCO KÁVOVÉ KAPSLE |
TESCO STORES ČR |
KONZERVOVANÁ ZELENINA |
SUŠENÁ RAJČATA FRANZ JOSEF KAISER |
GASTON |
KRMIVA PRO KOČKY |
PURINA ONE KAPSIČKY PRO SPECIFICKÉ POTŘEBY KOČEK |
NESTLÉ ČESKO |
KRMIVA PRO PSY |
BRIT CARE DOG HAIR&SKIN. INSECT&FISH |
VAFO PRAHA |
LAHŮDKY A POMAZÁNKY |
KRAJÁNEK TRIO POMAZÁNEK |
ALIMPEX FOOD |
MLÉKO |
MLÉKA MIIL OD ROHLÍKU |
ROHLIK.CZ |
MOPY |
VILEDA TURBO 3V1 |
FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
MRAŽENÉ POTRAVINY |
K-CLASSIC PLNĚNÉ KNEDLÍKY MRAŽENÉ |
KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
NEALKO PIVO |
BIRELL LIMITOVANÁ EDICE RADLERŮ |
PLZEŇSKÝ PRAZDROJ |
NEALKOHOLICKÉ NÁPOJE |
KOFOLA MÉNĚVÍCE |
KOFOLA ČESKOSLOVENSKO |
OCHUCOVADLA |
ŘADA HOŘČIC ROZPÁLÍ CHLAPSKÉ CHUTĚ |
KÁVOVINY |
OPALOVACÍ KOSMETIKA |
ASTRID SUN ECO CARE |
SARANTIS CZECH REPUBLIC |
OŘÍŠKOVÉ KRÉMY |
HEALTHYCO PROTEINELLA |
TAMBI |
PAPÍROVÝ PROGRAM |
TENTO PAPÍROVÉ UTĚRKY COMPLEX |
METSÄ TISSUE CZECH |
PEČIVO |
TESCO FINEST PEČIVO Z KAMENNÉ PECE |
TESCO STORES ČR |
PIVO |
RADEGAST ROG IPA |
PLZEŇSKÝ PRAZDROJ |
PLĚŤOVÁ KOSMETIKA |
ASTRID BIORETINOL |
SARANTIS CZECH REPUBLIC |
PROTEINOVÉ TYČINKY |
TESCO PLANT CHEF PROTEINOVÉ TYČINKY |
TESCO STORES ČR |
PYTLE NA ODPAD |
FINO ZEUS FLEX PYTLE NA ODPADKY |
SARANTIS CZECH REPUBLIC |
RYBÍ SPECIALITY |
TUŇÁK CELÝ S EXTRA PANENSKÝM OLIVOVÝM OLEJEM FRANZ JOSEF KAISER |
GASTON |
SLANÉ SNACKY |
JOXTY PROTEIN |
NEW DELESPINE |
SPECIÁLNÍ POTRAVINY |
TESCO FREE FROM SNACKY |
TESCO STORES ČR |
SUŠÁKY NA PRÁDLO |
VILEDA INFINITY FLEX SUŠÁK NA PRÁDLO 30M |
FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
TOALETNÍ PAPÍR |
BILLA TOALETNÍ PAPÍR |
BILLA |
TVRDÉ SÝRY |
K-JARMARK PLÁTKOVÉ SÝRY Z VYSOČINY |
KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
UZENINY |
K-JARMARK UZENINY |
KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
VAPORIZÉRY, ELEKTRONICKÉ CIGARETY |
PULZE & iD |
IMPERIAL BRANDS CR |
VEGANSKÁ HOTOVÁ JÍDLA |
PLANT CHEF HOTOVÁ CHLAZENÁ JÍDLA |
TESCO STORES ČR |
VEGANSKÉ NÁPOJE |
K-TAKE IT VEGGIE NÁPOJE |
KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
VEGANSKÉ POLOTOVARY |
GRILL MASTER TOFU BASED |
TESCO STORES ČR |
VÍNO A SEKTY |
BOHEMIA SEKT ICE MAGNUM |
BOHEMIA SEKT |
WC HYGIENA |
DR.DEVIL WC PUSH PULL |
TOMIL |
ZMRZLINY |
TESCO FINEST ICE CREAM |
TESCO STORES ČR |
ABSOLUTNÍ VÍTĚZ |
TUŇÁK CELÝ S EXTRA PANENSKÝM OLIVOVÝM OLEJEM FRANZ JOSEF KAISER |
GASTON |
Příloha č. 2: SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ V DOPROVODNÝCH SOUTĚŽÍCH
Médium |
Vítězný produkt |
Společnost |
A11 |
BOHEMIA SEKT ICE MAGNUM |
BOHEMIA SEKT |
Babinet.cz |
FINO ZEUS FLEX PYTLE NA ODPADKY |
SARANTIS |
City Digital Media |
BERCOFF FUNKČNÍ ČAJE OBOHACENÉ O SUPERPOTRAVINY |
BERCOFF KLEMBER |
Čestné uznání odborné poroty |
VILEDA INFINITY FLEX SUŠÁK NA PRÁDLO 30M |
FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
Evropa 2 |
BOHEMIA SEKT ICE MAGNUM BIRELL LIMITOVANÁ EDICE RADLERŮ EREBOS SPORT |
BOHEMIA SEKT PLZEŇSKÝ PRAZDROJ WHITE |
Facebook Volba spotřebitelů |
FEELECO PROSTŘEDKY NA RUČNÍ MYTÍ NÁDOBÍ |
FOSFA |
Frekvence 1 |
BILLA MINI MOZZARELLA GRILL MASTER MEAT ASTRID SUN ECO CARE |
BILLA TESCO STORES ČR SARANTIS CZECH REPUBLIC |
Gurmet |
BOHEMIA SEKT ICE MAGNUM |
BOHEMIA SEKT |
JenŽeny.cz |
VILEDA TURBO 3V1 |
FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
MojeObrazovka.cz |
ASTRID BIORETINOL |
SARANTIS CZECH REPUBLIC |
Všechno, co mám ráda |
SUŠENÁ RAJČATA FRANZ JOSEF KAISER |
GASTON |