Vlakem na lyže s ČD Ski můžete v zimní sezóně 2023 vyrazit do českých hor i do švýcarských Alp

V sobotu 21. ledna startuje nová sezóna projektu ČD Ski. Cestující Českých drah získají až do 26. března slevu na skipas v pěti českých lyžařských střediscích – na Šumavě, v Jeseníkách, v Krušných a Jizerských horách. Výhodnější skipas si budou mít možnost pořídit až do 23. dubna také ve švýcarském středisku Davos Klosters.

Ve většině českých lyžařských areálů zařazených do programu ČD Ski získají lyžaři po předložení platné jízdenky ČD slevu 20 % na denní skipas. Na Lipně mohou zájemci využít nabídku ČD Yetti. Voucher, se kterým získají 30% slevu na jednodenní skipas, obdrží k jízdenkám Českých drah vystaveným do stanice Lipno nad Vltavou nebo k síťovým jízdenkám Českých drah (Skupinové víkendové jízdenky a Celodenní jízdenky v celostátní i jihočeské regionální verzi). Kromě zvýhodněné ceny skipasu voucher zároveň umožňuje využít od vlaků ve stanici Lipno nad Vltavou do skiareálu bezplatně skibus.

Ve švýcarském skiresortu Davos Klosters získají cestující ČD v rámci projektu ČD Ski slevu 20 % na dvoudenní nebo třídenní skipas, a to po předložení rezervace do lůžkového vozu v nočním vlaku Praha – Linec – Sargans – Curych.

Partnerské skiareály

Součástí projektu ČD Ski je pět lyžařských areálů v České republice a jeden ve Švýcarsku:

  • Jizerské hory – Skiareál SKI Bižu Tanvaldský Špičák, vlakem na trase Liberec – Smržovka – Tanvaldský Špičák,

  • Jeseníky – Skiareál JONAS PARK Ostružná, vlakem na trase Olomouc – Hanušovice – Ostružná – Jeseník,

  • Krušné hory – Skiareál Vila Pernink, vlakem na trase Karlovy Vary – Nejdek – Pernink,

  • Šumava – Skiareál Ski&Bike Špičák, vlakem na trase Plzeň – Klatovy – Špičák – Železná Ruda,

  • Šumava – Lipno (ČD Yetti), vlakem na trase Karlovy Vary – Nejdek – Pernink,

  • Švýcarské Alpy (kanton Graubünden) – středisko Davos Klosters, lůžkovým vozem na trase Praha – Linz – Sargans – Curych a navazujícími vlaky do Klosters a Davosu.

Podrobné informace o projektu ČD Ski, podmínkách čerpání slev a tipy na spojení a výhodné jízdenky jsou k dispozici na www.cd.cz/cdski.

Vlakem do hor rychle a pohodlně

Horská střediska jsou často snadno dostupná vlakem. Některé skiareály a startovní místa pro výlety na běžkách se nacházejí v bezprostřední blízkosti železničních tratí.

Například z Prahy míří přímé spoje Českých drah na Špičák a do Železné Rudy. Rychlík Berounka tam dorazí za přibližně 3,5 hodiny. Z Plzně trvá cesta zhruba 2 hodiny. Z Prahy je možné cestovat také do Krkonoš. Rychlíky Krakonoš jezdí mezi Prahou a Trutnovem každé dvě hodiny a cesta trvá zhruba 3 a čtvrt hodiny. Regionálními spoji lze pokračovat dál do Svobody nad Úpou, Vrchlabí nebo Jilemnice. Do Svobody nad Úpou a Trutnova jezdí také přímé spěšné vlaky z Hradce Králové. Přímé rychlíky a spěšné vlaky míří do hor také z Brna, například do Nového Města na Moravě trvá cesta spěšným vlakem 1 a ¾ hodiny a do Ramzové v Jeseníkách je to 3 a čtvrt hodiny.

Vlakem lze vyrazit také z Prahy do Beskyd nebo slovenských horských středisek. Spoje SC Pendolino nabízejí nejrychlejší dopravu z České republiky do oblasti Vysokých a Nízkých Tater a noční vlak Slovakia s lůžkovými a lehátkovými vozy umožňuje noční přejezd. Cestující se večer uloží v Praze do lůžkového vagónu a ráno vystupují v Popradu na úpatí Tater. Stejně pohodlná je i cesta zpět do ČR.

Do švýcarských středisek je možné cestovat přímým lůžkovým vozem Praha – Linec – Curych. Ve stanici Sargans je možné přestoupit na navazující spoje do střediska Davos Klosters. Další lyžařská střediska ve Švýcarsku jsou dostupná díky novému přímému nočnímu vlaku EN 458 / 459 Canopus, který od poloviny prosince 2022 spojuje Prahu s Curychem přes Drážďany, Lipsko, Frankfurt nad Mohanem a Basilej.

Mgr. Petr Pošta

tiskové oddělení ČD

hot-line tiskového oddělení ČD pro mimořádnosti: 724 977 822, press@cd.cz

O společnosti České dráhy, a.s.

Akciová společnost České dráhy plní v České republice úlohu národního dopravce a na základě objednávky státu a krajů zajišťuje základní dopravní obslužnost státu. V posledních letech došlo k výraznému omlazení vozidlového parku, a to v regionální i dálkové dopravě. Ve snaze zatraktivnit železniční dopravu a zvýšit konkurenceschopnost na otevřeném trhu investovala firma desítky miliard korun do nákupu a modernizace vozidel.