Další ročník inovačního maratonu Nakopni Prahu startuje. Praha vítězný projekt ocení finanční odměnou až do výše 250 tisíc korun

Máte nápad, nebo dokonce už projekt, který zlepší život v metropoli? Magistrát hlavního města Prahy spolu s městskou společností Operátor ICT, a. s. (OICT) nejen finančně podpoří týmy, které mají chuť svou myšlenkou postavenou na moderních technologiích a inovativních řešeních zlepšit a rozvíjet Prahu. Stačí, aby svůj nápad, nebo projekt zaregistrovaly do konce ledna do soutěže Nakopni Prahu.

Nakopni Prahu je soutěž ve formátu inovačního maratonu, ze které během její tříleté historie vzešlo mnoho úspěšných projektů. A to i díky řadě workshopů a přednášek zejména od odborníků na městské inovace, kteří týmům pomáhali s realizací jejich projektu a radili jim, jak proměnit nápad v úspěšný projekt. V loňském ročníku si odbornou porotu získal tým Zavaděči, který svým projektem Řadička pomůže řešit problematiku tramvajové dopravy. Ta hlavně v centru města balancuje na hraně kapacity. Řadička se tak může stát pomocníkem řidičů tramvají, kterým předá potřebné informace jasnou a srozumitelnou cestou přímo do palubního počítače v kabině řidiče a umožní jim plynulejší provoz na frekventovaných tramvajových křižovatkách. Tým Zavaděči na jejím rozvoji nadále spolupracuje přímo s Dopravním podnikem hl. města Prahy, který je připraven otestovat princip fungování inovačního nástroje Řadička v reálném provozu. Dále porota druhým místem ocenila projekt reKáva, který pro zapojené kavárny, firmy a další instituce zajišťuje svoz vyprodukované kávové sedliny pro její další využití, např. do farem pro pěstování hlívy ústřičné. Lógr se ukládá do „smart košů“ s integrovaným čipem, který monitoruje zaplněnost koše a data odesílá do aplikace, aby měl řidič elektrického cargo kola v reálném čase přehled o tom, kde je plný koš lógru, a mohl ho odvézt do farmy. Na třetím místě se umístil projekt Gamifit, což je gamifikovaná fitness aplikace nejen pro děti inspirovaná sportovními trackery a workouty. Je vytvořená tak, aby ji děti mohly snadno, a rády, využívat doma. Aplikaci samozřejmě mohou využít také školy a motivovat děti k pohybu i mimo hodiny tělesné výchovy, nebo v případě lockdownů. Loňští vítězové získali dohromady finanční odměnu v celkové výši 100 000 Kč a dalších 420 000 Kč na pomoc s realizací vzniklého nápadu.

Za dobrý nápad finanční odměna

Týmy, které v létě ocení porota letošního ročníku, získají i letos „šek“ na finanční odměnu v celkové výši sto tisíc korun s tím, že vítěznému týmu připadne 50 000 Kč. Tým, který se umístí na druhém místě, dostane 30 000 Kč, a pro třetí umístěný tým je určeno 20 000 Kč. Na podporu spojenou s vlastní realizací nápadů do funkčních prototypů mají oceněné týmy možnost získat dokonce až 600 tisíc korun, tj. 200 tisíc korun pro umístěný tým.